Summa sidvisningar

måndag 28 september 2009

djupa tankar..

Om livet inte alltid är som man tänkt sig...

lever man det som det är då eller ändrar man på det?

Vissa saker styr man ju inte över... eller gör man det?

Varför vill den som har så mycke ha mer?

Men tänk om man fick allt man ville, skulle man vara lyckligare då?

Jag tror inte det, det är så livet är uppbyggt. Om du har allt du önskar, om dina drömmar har slagit in och du är nöjd och inte skapar några nya. Då kan man ju lika väl lägga sig ner och dö. Då har man ju levt färdigt.

Nä meningen är nog ändå att allt inte ska vara precis så som du önskar, man ska inte ha och få allt. Men man ska självklart försöka att uppfylla sina drömmar och önskningar men man ska absolut skapa nya.

Jag är otroligt lycklig och tacksam över min underbara familj, Min man och mina killar..jag har önskningar och drömmar och de har sina.

Självklart försöker jag uppfylla mina och deras drömmar, men jag är oxå hemskt noga med att man alltid ska skapa nya.

Jag är inte otacksam för det jag har, jag är inte bitter för det jag inte får. Jag ser inte ner på någon som inte har det som jag har det, hur skulle man kunna göra det. vi har alla olika "krav" i livet, vi har alla olika drömmar.

Så varför vill den som har mycke, ha mer?

För att det gör livet värt att leva?

Så sluta inte önska och drömma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar