Summa sidvisningar

måndag 20 september 2010

Svenska folkets val

Var det inte det igår?!

Jag röstade och massor med folk med mig uppenbarligen.

Alliansen sitter kvar, Socialdemokraterna gjorde tydligen ett jätte dåligt val och Sverige demokraterna valdes in i riksdagen.. Just det VALDES in av svenska folket.

Detta skulle vara ett demokratiskt val, eller?

så när svenska folket då fört sin talan, så respekteras inte det.

Lars Ohly vägrade att simnkas i samma rum som Jimmie Åkesson. Sandlådenivå! Alla tycker inte samma, absolut inte. Men i en demokrati är väl ändå meningen att alla ska ha rätt till sin åsikt.

Är det inte efter valet är klart, det är tid att inse vad svenska folket valt och utgå därifrån på bästa sätt.

Samma med all smustkastning, de har gjort si och inte så. Framhäv era egna partier och visa ordentligt vad de står för. Men nu är det försent.

Nu är valet över och såhär blev det, arbeta där efter.

Jag kan eller vet inte speciellt mycke om politik och bryr mig antagligen skrämmande lite. Men jag röstade varken på SD eller V kan jag säga.

Tycker Ohly sumpade sina chanser ordentligt när han satt i en debatt och tyckte att man som längst skulle amma sina barn till 7 månader (om jag minns rätt) utan efter det skulle pappan vara hemma och mamma arbeta.

Du som läst min blogg förut vet ju hur arg jag varit över detta med föräldrarförsäkringen innan..

Tycker ju som sagt att man som vuxen har rätt att bestämma över sitt eget liv, jag vill vara hemma med mina barn, och tur är ju det eftersom A skulle ha VÄLDIGT svårt att vara hemma en längre tid.

Nu är det ju många som vill ändra föräldrar försäkringen. Men som sagt valet är över nu, så det är bara att leva därefter.


www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/valet2010/article7815760.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar