Summa sidvisningar

torsdag 5 februari 2009

utflykt i snön

japp idag kände jag att jag ville vara en lite roligare mamma än vanligt kanske.. Så idag har jag och grabbarna varit på utflykt och letat efter snö skulle man kunna säga.. Vi bor som sagt i Alingsås och just nu är det ett något glest täcke(om det ens kan kallas täcke) med snö. så vi åkte först till öjjared för där finns det ju ALLTID snö det vet väl alla... men NÄPP.. ingen snö alls kan man nästan säga, jo visst var det väl mer än här hemma men det var inte så att det gick att åka pulka.

Grabbarna på G i bilen..

hmmm vart söker man snön då då...???

Jo i hemsjö, det vet väl ändå alla att i skogen finns ju ALLTID snö?!

Och mycke riktigt, ju högre vi kom desto vitare blev det.. jippi!!!

Vi parkerade hemma hos Birpe och så satte jag grabbarna i den stora pulkan, så var det bara att börja traska..

vi gick först åt ett håll men kom verkligen rakt in i skogen.. så vi vände och gick åt ett annat håll och hade bättre lycka där. Tillslut när jag var nära på att svimma av trötthet, det är tungt att DRA två guldklimpar i pulka bara uppför så kom vi fram. jag såg en mindre skogsväg med en fin fin backe.. Yes

ser inte så brant ut på kortet men... det var det allt

Så där stannade vi och åkte förfullt i alla varianter, jag och grabbarna ihop, bara grabbarna i pulkan med mamma springandes brevid/efter och tillslut grabbarna själva.

Sen var det dax för en välbehövlig paus, iaf för mamma som drog upp och sprang ner för backen som en jojo.. fast en gång fick jag draghjälp

Fika!!

Emil fotade mamma i sina skitsnygga kläder..

Sen åkte vi några varv igen, men sen var det dax att bege sig till civilisationen igen.. Och vi stannade för att hälsa på Andreas en sväng.

Emil fick stå på grävmaskinen.. häftigt värre

Och kan brorsan så kan ju Alex självklart oxå..

Så fick vi ju krama lite på min mörbultade Andreas efter gårdagens krasch.. Jo det var nog ingen liten smäll heller för hela näsan är svullen och han har bulor i pannan på flera ställen. Sen har han ont i en armbåge och axel.. inte roligt alls..Men efter att ha sett bilder på hur bilen ser ut så är jag glad att det inte gick värre måste jag säga..

SNÄLLA ÄLSKLING VAR FÖRSIKTIG..

Bilen Usch usch...

Så hittills har denna dagen varit en riktig toppen dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar