Summa sidvisningar

onsdag 4 november 2009

ska man??

ja ska man vaccinera sig mot svininfluensan?

jag har så otroligt svårt att bestämma mig, jag har ju chansen att vaccinera mig nu, innan "allmänheten" pga. jobbet.

En del av mig säger SJÄLVKLART...

den andra säger NEJ NEJ GÖR DET INTE..

fast idag känner jag mig lite mer säker på att jag ska göra det, jag ska ta den.

Jag tillhör ingen riskgrupp vad jag vet, vilket gör att jag jag inte är speciellt rädd för att DÖ av denna grissjuka...

Men för min familj och för min egen del ska jag göra detta om det ska göras, kanske oxå till stor del för älskade Max som inte är tillräckligt gammal för att få vaccinera sig. Det får ju inte hände de små något.

Men om jag nu bestämmer mig för att ta denna spruta, eftersom jag inte tillhör riskgruppen så får jag just bara en spruta.

Men då kommer nästa fråga, ska jag vaccinera mina 4 åriga grabbar?

Samma här, så känns det som att om jag vaccinerar mig så ska jag väl självklart vaccinera dem oxå.

Men samtidigt NEJ jag vill inte att något sprutar in nått relativt otestat i mina underbara små...

Men samtidigt får det ju absolut inte hända mina hjärtan något heller!

Men samtidigt, kan man vaccinera sjuka människor med detta, och GRAVIDA, som alltså delar med sig till ett barn som är i full utveckling i magen så varför skulle detta vara "farligt" för en vanligt normal frisk vuxen. eller friska barn???

Men varför får barn under 3 år inte vaccinera sig om man låter gravida vaccinera sig? går det alltså inte över till fostret då?

Ja vi får se hur detta slutar, hur beslutet blir, just precis nu lutar det starkt åt att vi hela familjen kommer vaccinera oss..

Hur ska du göra? för egen del och för dina barnsdel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar