Summa sidvisningar

fredag 13 november 2009

I går var det min fredag den 13:de

www.alingsastidning.se/nyhet_visa.asp

Allt börjad med att jag fick ett samtal om att det brann i mina svärföräldrars garage. Slängde på mina då spindelmannen klädda barn termobyxor och jackor för att sedan bege oss till Horla.

Väl famme vimmlade det av brandbilar och brandmän.

Fick pratat lite med svärmor som sa att det nu var lugnt.

Hon hade sett från altanen att det rök från vinden på garaget och ringde då 112. Och tack vare att hon såg och ringde så snabbt så kunde de rädda det mesta, visst blev det förstört endel men de har iaf ett garage kvar och motorcykeln ( som stod i garaget), husvagn, gäststugan och bilen. De hade sån fruktansvärd tur en tur man antagligen bara har en gång i livet.

Killarna var ju nöjda som sjutton det var ju massor med spännande att titta på. men efter att brandbil efter brandbil vände hemmåt så började de istället hoppa i sandlådan, nått som tydligen är skit skoj fast bara för en stund.

Jag såg att Emil ramlade framlänges men det verkade inte vara så farligt. Men när han ställt sig upp såg jag att det rann blod på hans jacka. Han min lilla kille hade ramlat och slagit i hakan i kanten på sandlådan.Ett STORT jack. Jag tog honom i mina armar och kutade in till farmor. Där inne fick vi lagt honom ner så vi kunde titta på det och försöka stoppa blodet.Jag har sett mycke men detta såg illa ut. (kanske för att det är ens eget barn) Farmor lyckades iaf tillslut fått tejpat det så gott hon kunde för allt blod. Sen var det raka vägen till akuten för mig och Emil.

Väl där "limmade" och tejpade de såret tack vare att vi gjort ett bra "förarbete" så de slapp sy vilket de först planerade för.

Min stackars lilla kille.

Så jag är ganska säker på att min/våran fredag den 13:de var igår.

Vad mer kan hända liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar