Summa sidvisningar

torsdag 26 augusti 2010

irriterad

F*n ingen, ingen, INGEN ska bestämma hur jag och min man ska ta ut våra föräldrardagar!

Min man är lika mycke pappa till sina barn även om han jobbar och jag har/ska vara hemma.

Han har eget företag och NEJ det skulle inte fungera om han var hemma. Tror heller inte att han skulle vilja vara hemma tex. 6 månader. Men jag känner inget MÅSTE för att vara hemma med mina barn, utan jag VILL vara hemma med dem.

Låt mig låta gammaldags och inskrängt då, men jag tycker det tillhör att vara mamma att vara med sina barn den första tiden.

Jag var hemma i nästan 2 år när mina pojkar föddes, lite långt kanske till 18 månader hade nog varit perfekt för oss. Men jag ångrar absolut inte att JAG var hemma med dem. Och A är absolut ingen sämre pappa för att han inte varit hemma så mycket som jag. Grabbarna verkar då inte tagit någon skada av att fått vara med sin mamma SÅÅÅÅ länge.

Blääääää för politiker som vill lägga sig i människors liv på det sättet. Vi är vuxna människor och kan bestämma över våra egna liv och val.

De som verkligen vill dela lika kan väl göra det då, och låta de som inte vill göra som de vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar