Summa sidvisningar

lördag 5 mars 2011

All by my self

Ja ha, ensam är stark.. men inte alltid.. eller?!

Här sitter jag med min sovande snart 6 veckor gamla son.
De stora busarna är hos farmor och farfar och maken är ute och har det trevligt (hoppas jag)
Jag skulle titta på andra chansen men fastnade för en typisk "tjejfilm" Allt en tjej vill ha, istället och just nu tittar jag på Bridget Jones dagbok. En av fördelarna med att vara själv så klart är ju att man kan titta på tjejfilmer utan att någon vill byta kanal.. men ändå..

Igår var vi hela lilla familjen på Mangiamo och åt gott, mycket trevligt. Skoj att vara tillsammans hela familjen.
Idag, ja idag har jag kört bil, ;-) hämtat bil och lämnat maken mfl. Sen när det bara var vi kvar, jag och lilleman drog vi till Maxi och shoppade lite gott till mig till kvällens mys..
Så nu sitter man här, men hoppas att A inte blir allt för sen hem, skönt när han är hemma igen.

Annars då.. jo dagarna rullar på, de går fort känns det som, det är mycke man skulle vilja hinna med, men som sagt så rullar dagarna snabbt förbi.. Grabbarna är tillbaka på dagis, lycka..

I tisdags var jag och A på information på Nolbyskolan, helt overkligt att mina/våra små busar ska börja skolan efter sommaren.. vart tar tiden vägen?! Men det blir säkert toppen bra där, kändes som att det var endel man vet vilka de är som ska ha sina barn där.
Jag vet ju inget om skolorna här i stan, eller ja inte förskola och 1-6 iaf.. jag gick ju i ingared, mycket bra skola måste jag säga, tryggt. hmm jag bodde typ granne med skolan så det var nära, och man hade sina kompisar på nära avstånd. smidigt. Men det blir säkert toppen med Nolby som sagt.. spelar ju ingen roll avståndsmässigt vilken skola man väljer, man kan ju inte låta de små gå själva här i stan ändå..

I veckan är det dagis för de stora busarna några dagar och ännu ett bvc besök för den lille. Sen ska jag klippa mig, mycket trevligt. Sen är det simskola med mera.. ja inte konstigt att dagarna och veckorna flyger förbi.

Nu är det nog snart dax att bestämma lite vad man ska gör på semestern, nu är vi nämligen husvagnslösa.. otroligt, jag vet.,. men det är nog dax att pröva något nytt..

Idag kändes det lite som ett provsmak på våren, underbart. Fast det blåste endel.. men ändå den är lite på gång iaf.. det gör ju inte att man blir mindre shopping sugen dock.. längtar efter att shoppa kläder till min minsta prins och vårkläder till de stora och massor med annat såklart.

längtar efter mycke just nu känns det som, fast just precis nu längtar jag mest efter min älskade make.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar