Summa sidvisningar

måndag 22 februari 2010

Snö snö mera snö

jaha.. denna förbaskade snö!!!

i lördags var vi ( hela familjen) hos mamma och pappa och åkte pulka och umgicks och försökte grilla korv. Vi skulle gjort nått annat skoj innan var planen med tanke på alla uppmaningar att man skulle hålla sig inne kändes det onödigt att ta risker och åka förlångt hemifrån.

I går var vi hela familjen ute hos Andreas föräldrar och skottade fram alla husvagnarna bla. det var säkert 1 meter minst på taken, känns onödigt om det skulle hända något.. dyrt oxå.. fick mat där m.m och killarna var på dansen och sedan tillbaka ut och skotta igen.

Hade lite träningsvärk i går kväll...

Idag har jag grabbarna slappat och sedan har vi varit ute och skottat av garageuppfarten b.la.

Jäkla kommunen plogar så dåligt först och främst upp vallar mot alla utfarter känns det som sen här på gatan har de bara plogat så knappt en bil kan ta sig fram, roligt på denna lilla väg där det är cykel och gångbana oxå.. trångt kan jag lova..

fy inte konstigt att deras snöröjning inte har kostat så mycke, de gör ju så lite som möjligt ju... ( stod om det i AT)

Dåligt formulerat av mig, sorry! det stog att de hade sänkt budget för snöröjning detta år och att det än fanns en hel del pengar kvar typ. 

under dagen idag har det iaf inte snöat mer men nu när jag tittade ut såg jag att det minsann kommer lite nu..  ja ja det som är borta är borta iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar