Summa sidvisningar

torsdag 24 oktober 2013

Livet

Springer på och jag hamnar liksom lite efter just nu känns det som.

Allt går i 110 men jag hinner bara med i 105 ;-) 

Det är tider att passa, måsten att göra. Barnen har sina aktiviteter. Jobba måste man ju göra brödfödan, ja det är lite mycket just nu helt enkelt. 

Det är inte bara alla dessa måsten, utan också så mycket man VILL göra. Och kanske lite sorgen i det att man inte hinner/kan göra allt man vill. Träffa dem man vill tillräckligt ofta som gör att livet känns något stressat för tillfället. 

Jag har spenderat 2 heldagar på kurs/utbildning på hotellet (för jobbet) denna veckan. Lite skoj tänkte jag att göra något annat. Men tanken på hur inrutad man är i sina fungerande rutiner slog mig aldrig. Vilket denna veckan resulterat i överfulla tvättkorgar, skit i hörnorna   (kanske inte jätte ovanligt ;-) ) och ett ekande kylskåp. Men det blir nog ordning på det med tillslut. Och det var roligt att göra något annat, även om stressen ligger och gnager i bakgrunden.
 
Nu väntar iaf lite ledighet och nästa vecka har barnen lov. Mysigt ❤ då hoppas jag/vi på lite trevligheter med bl.a. ev en gekås visit.  

På lördag ser det ut som att det bär av på mässa för oss vuxna, barnen får lite kvalitetstid med sin mormor. 

Nästa vecka bär det av till Göteborg för lite möten och val om vad som komma skall.. Härligt och spännande! 

Kika gärna på min husblogg 

http://villagullmarn.blogspot.com






2 kommentarer:

  1. Mässor alltid skoj! Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. Leggings ifrån Ellos, tycker jag absolut du ska köpa!!!! Ses snart JA!

    SvaraRadera